Povećaj font

Smanji font

Promijeni kontrast

Sivi tonovi

Promijeni font

U Samoboru je održana druga Konferencija o ženskom poduzetništvu, koja je okupila brojne sudionice i predstavila širok spektar tema s fokusom na osnaživanje žena u poduzetničkom svijetu. Pokazana je snaga ženskog poduzetništva: „Sve nam je dostupno, iskoristimo to“

U Samoboru je održana druga Konferencija o ženskom poduzetništvu u sklopu projekta Žena poduzetnica. Konferencija je ispunila cijelu dvoranu, a ovaj dupkom puni događaj rezultat je suradnje mreže poduzetnica i poslovnih žena Women in Adria, grada Samobora i Poduzetničkog centra Samobor. Cilj je bio podržati i osnažiti žene u svijetu poduzetništva te suzbiti stereotipe o ženskom poduzetništvu koji i dalje vladaju.

Konferencija je bila namijenjena iskusnim ženama poduzetnicama koje su otvorene za nove prilike i znanja, ali i ženama koje tek ulaze u svijet poduzetništva da bi uspješno razvijale svoje ideje. Ispred Poduzetničkog centra Samobor predstavili su se project managerica Renata Razum i Karlo Kupres, head of Mali Tehnopolis Samobor koji su velika podrška i poticaj poduzetničkim idejama koje se rađaju u Samoboru, a poseban su vjetar u leđa svim ženama koje se odluče za poduzetništvo.

4 stepenice do uspjeha

Predavanje „4 stepenice do uspjeha – Relax“ održala je Ana Keglović Horvat, diplomirana pravnica, poduzetnica, konzultantica, trenerica i učiteljica All level healing tehnike, bioterapeutkinja i Theta healing praktičarka.

Ana je jedna od naših najbolje ocijenjenih predavačica na eventima diljem Hrvatske, a svojim iskrenim i suptilnim tonom potiče na promjene i akciju. Zašto je omiljena na eventima pokazala je i u Samoboru. Interaktivno predavanje uspješno je angažiralo cijelu dvoranu, a okupljene poduzetnice oduševljeno su sudjelovale u vježbama koje je Keglević Horvat izvela.

Da bismo posao podigli na višu razinu, a sami bili stabilni, Ana je savjetovala da prvo moramo očistiti osobnu, a nakon toga i poslovnu energiju. Potrebno je stvoriti stabilne uvjete i razmišljanja kao preduvjet za poslovni rast. Tek nakon toga možemo učiti tehnike koje nam pomažu da se osjećamo bolje, opušteno, fokusirano i da lakše stvaramo.

Kako se brendirati?

Sanja Varlaj, stručnjakinja za marketing, PR, prodaju i business management predavala je na temu osobnog brendinga nasuprot brendingu poduzeća. Sanja ima više od 20 godina radnog iskustva u B2C i B2B sektoru. Svoju dugogodišnju karijeru gradila je u renomiranim hrvatskim i multinacionalnim kompanijama s edukacijama u europskim obrazovnim institucijama. Savjetovala je ženama da je najvažnije da sebe postave za cilj i da sebe učine prepoznatljivima.

Varlaj je objasnila da je osobno brendiranje danas prilično „in”, ali ne znaju ga svi iskoristiti ili ga pak koriste na krivi način. Ipak, ono je jako bitno i ne treba podcjenjivati važnost i vrijednost osobnog brendiranja.

“Procesom brendiranja neki proizvod, uslugu ili pojedinca činimo prepoznatljivim na temelju određenih karakteristika i vrijednosti koje se u percepciji tržišta vežu za taj brend. Svrha brendiranja je povećati vrijednost na tržištu”, pojašnjava Varlaj.

Zato se svi trebaju zapitati važna pitanja, a to su: koji je moj cilj? Zašto želim krenuti u osobno brendiranje? Što će to donijeti ili oduzeti mojem proizvodu? Koje su moje snage? Što kažu klijenti, partneri...?

"Danas nema izgovora za neznanje, sve nam je dostupno, iskoristimo to", poručila je Varlaj.

Panel rasprava o upravljanju poslovnim rizicima

Na Konferenciji smo imali priliku prisustvovati panel raspravi na temu upravljanja poslovnim izazovima. U njoj su sudjelovale dr. sc. Petra Škrobot, Branka Beljak i dr.sc. Branka Novosel, a raspravu je moderirala Lana Šiljeg.

Prva gradonačelnica Samobora dr. sc. Petra Škrobot opisala je svoje iskustvo kao gradonačelnice kao vrlo izazovno, posebno kao mlade žene. Njena motivacija bila je doprinijeti svom gradu, što je za nju predstavljalo posebnu emociju i odgovornost. Naglasila je važnost okruživanja pozitivnim ljudima i upornosti unatoč izazovima. Svojom porukom "Nema toga što ne možemo i nema ograničenja" motivirala je slušatelje da daju sve od sebe i ne dopuste da ih strah od neuspjeha sputava. Govorila je o važnosti poduzetničkog pristupa u upravljanju gradom. Naglasila je važnost kontinuirane podrške i razvoja mjera za poticanje poduzetništva, posebno za žene. To uključuje smanjenje komunalnih naknada i doprinosa te inicijativu za smanjenje stope poreza na dohodak. Značajna mjera uključuje i oslobađanje od plaćanja vrtića za majke poduzetnice koje pokrenu vlastiti posao te ih se u prvih šest mjeseci u potpunosti  oslobađa plaćanja smještaja djeteta u vrtiću.

Dr.sc. Branka Novosel stručnjakinja za neuroedukaciju, profesorica engleskog i njemačkog jezika, mindfulness i happiness coach, specijalist za workplace happiness i mindfulness curriculum developer raspravljala je o važnosti mindfulnessa i samoosvješćivanja u poslovanju. Govorila je o potrazi za smislom, naglašavajući kako između podražaja i reakcije postoji pauza koja pruža slobodu odabira. Svojim u poduzetništvu naglasila je potrebu za fokusom, samodisciplinom i svrhom za uspjeh i zadovoljstvo u životu.

Treća panelistica bila je projekt menadžerica i računovotkinja Branka Beljak iz Beta.hr. Nakon dugogodišnjeg rada u računovodstvu, administraciji, marketinškom i menadžerskom sustavu upravljanja, 2019. je odlučila pokrenuti svoj vlastiti obrt. Unapređuje svoje znanje i obrazovanje kako bi bila u toku sa svim aktualnostima i inovativnostima koje su korisne i potrebne za uspješno poslovanje. Naglasila je važnost volontiranja i praćenja ciklusa u poslovanju, kao i suočavanje s rizicima bez straha. S naglaskom na važnost kontinuiranog rada na sebi i poštivanju sebe i drugih, Beljak je promovirala ideju pozitivnosti i važnosti podrške obitelji. Njezin pristup naglašava značaj osobnog razvoja u uspješnom vođenju biznisa.

Lana Šiljeg, kao moderatorica, podijelila je poruke o važnosti svjesnosti i prisutnosti u sadašnjem trenutku. Govorila je o važnosti medijskog pozicioniranja i vizualizacije, naglašavajući kako svaka žena može osnažiti sebe i biti mentor svojoj djeci. Njezina poruka "Ne boj se budućnosti. Ne opterećuj se s ishodom" bila je usmjerena na osnaživanje i inspiraciju sudionica.


Poduzetnice, evo kako do izvora financiranja

 Programe prilagođene upravo poduzetnicama ovom su prilikom predstavili dugogodišnji partneri Women in Adria i saveznici poduzetnica - Raiffeisen Banka i UniCredit Leasing. Ispred RBA predavanje je održala Karolina Šulja koja je pojasnila kako doći do povoljnih izvora financiranja investicija u turizmu. RBA je, naime, prva banka koja ima programe namijenjene poticanju ženskog poduzetništva.

“Prepoznavši važnost ženskog poduzetništva za razvoj hrvatskog gospodarstva, RBA je krajem 2015. godine sklopila ugovor o kreditnoj liniji sa Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) u ukupnom iznosu 20 mio EUR, od čega je 5 mio EUR namijenjeno isključivo ženama poduzetnicama“.

Njihov program “ONA zna za RBA” nudi sve na jednom mjestu: transakcijski račun, kreditne kartice za vlasnicu i firmu, kredite za poduzetnice, poduzetničke pakete, premium pakete za vlasnice.

Paula Jelinek Jaić iz UniCredit Leasinga dodatno je financijski opismenila okupljene poduzetnice. U svom je predavanju objasnila razliku između financijskog i operativnog leasinga. “Leasing se obično dijeli u dvije osnovne vrste: operativni leasing i financijski leasing. Operativni leasing često se koristi za kraće vremenske periode, primjerice za vozila, gdje korisnik plaća mjesečne rate za korištenje. Leasing tvrtka zadržava vlasništvo. Financijski leasing češće se primjenjuje za skuplje predmete na duže periode. Tijekom trajanja leasinga, korisnik ima veću kontrolu i odgovornost, a na kraju ima opciju kupnje predmeta”, objasnila je Jelinek Jajić.

Poduzetnicama je bitna i dobra povezanost

Podršku ženama koje su odlučile ući u poduzetničke vode pruža i A1. Loreta Iva Lončarić istaknula je da je A1 dugogodišnji partner Women in Adria. Zašto? Bitno im je podržavati žene. I oni sami imaju 44% zaposlenica, a i u Upravi sjedi žena.

A1 pokušava osnažiti položaj žena u svojim redovima i naglasiti općenito vrijednost žena poduzetnica. A1 povezuje svoje korisnike širokopojasnom infrastrukturom te ulaže veliki kapital u fiksne i mobilne usluge kako bi poduzetnici mogli sigurno funkcionirati

Konferencija je bila sjajan primjer kako se žene mogu osnažiti i inspirirati u svijetu poduzetništva. S mnoštvom predavanja, panel rasprava i edukativnih segmenata, konferencija je pružila ne samo znanje, već i motivaciju i inspiraciju za žene koje nastoje ostaviti svoj trag u poduzetničkom svijetu. Grad Samobor, kroz svoje mjere i inicijative, dokazuje da je snažan partner u ovoj misiji.

Diskusija je bila živa i zanimljiva te su sudionici i govornici dalje raspravljali o temi tijekom zajedničke zakuske u organizaciji Ekonomske trgovačke i ugostiteljske škole Samobor.

Konferencija se održala uz potporu partnera RBA, A1 Hrvatska i UniCredit Leasing.

Vinka Juričić & Renata Razum